Pages


Al-kisah diriku~

My photo
.::Love marshmallow::. .::Love to talk::. .::143 tillTheEndOfMyLife::.

Thursday, August 18, 2011

Sesalkah aku? #Part 1


Assalamualaikum dan selamat sejahtera….

Entri kali ni entri serabut…


 


 

Suatu hari…tika sedang ralit membaca surat khabar, hadir seorang rakan menegur. Rancak bercerita kisah lalu sehingga tiba ke satu cerita dan khabar. Khabar yang cuba dielak dari dulu. Khabar yang cuba lari sejak waktu itu. Khabar yang akhirnya mungkin adalah pengkhabaran terakhir berkenaan seseorang yang akan didengari untuk saat itu, yang telah ditutup dan dibuang sejak lama dahulu. Terpana dan terdiam seketika. Ada kesal disudut rasa hati. Ada sebak mula menerokai jiwa. Jiwa yang dah lama mati dan ingatan yang sudah lama dicampak sejauh-sejauhnya. Sedikit demi sedikit secebis kenangan yang dahulunya dilontar jauh mula muncul semula.

"Sesalkah aku?". "Bahagiakah aku?".

Persoalan demi persoalan terbit. Tiada lagi senyuman itu. Tiada lagi tawa dan kata-kata menjengkelkan dari seseorang itu yang telah lama ditinggalkan sepi tanpa khabar. Ya, dia tahu, dia tahu yang seseorang itu tidak pernah berhenti menunggu dirinya. Tapi, kerana ego, seseorang itu perlu dibiarkan sepi.



"Tidak!apa yang aku buat adalah betul. Itulah balasannya untuk dia. Dia yang telah membuatkan amarah dan kebencianku melangit tinggi. Ya…semuanya kerana dia. Kalau dia ikut kata-kataku, aku tidak mungkin berpaling. Tapi…inikah yang aku inginkan?"









"Fit! ".

"Apa yang kau fikir? Aku tanya tadi…kenapa aku tak nampak batang hidung kau masa tu?".

"Takkan kau tak tahu pasal tu?" kata Ahmad.

"Hmmm…. Haaaa??takpelah…aku ada hal sikit…nanti kita borak lagi k!"



Seraya Fitri mengayun langkah laju menuju ke kereta. Nafas ditarik dan dihembus. Sesak!. Telefon bimbit ditarik keluar dari poket seluar. Nombor seseorang didail…



Tutt…tutt…tutt…

"Hello!"


 


 

==============bersambung==========

Nukilan yang hadir saat keserabutanku CenyumCenget ^^

4 comments:

Hello Hello said...

wah seharum kasturi

miszLeyaT said...

yer bloghok?
de pape nak dikate? ngee ^^

sengeh_mewek said...

bila nak sambung ag???...

miszLeyaT said...

hahaha,...tunggu yekk..
tunggu aku JK baru cter ni ade sambungan...hehehe

Popular Posts

cenyuM.CenGet

cenyuM.CenGet
ngee^^

Dup Dap Dup Dap

Hari Bahagia SeAntero Dunia!!

Tetap berjalan walau mati~

Daisypath Friendship tickers

....

Daisypath Friendship tickers

Banyak lagi dalam Cenyum:Cenget

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...