Pages


Al-kisah diriku~

My photo
.::Love marshmallow::. .::Love to talk::. .::143 tillTheEndOfMyLife::.

Thursday, April 21, 2011

Bagaimana...sekiranya?

Kawan...
Bagaimana...sekiranya........org dah xpercaye kat kamu lagi?
Apa yang kamu lakukan ek?
Setelah kita berdiam...
Setelah kita berusaha untuk menjalani hari2 dengan tabah....
Tapiiii.....
Hakikatnya....
Kita masih....masih...dan masih.... dianggap mengganggu atau ingin menjatuhkan orang lain...
Apa yang perlu dilakukan sekiranya begitu?

Kawan...
Aku mungkin bukan yang baek...
Aku mungkin pernah menjadi yang xbaek...
Tapi aku masih punya akal dan hati untuk berfikir perkara yang baek...
Dan aku punya Dia yang kusandarkan sepenuhnya untuk menjadi lebih baek...i'Allah..
Kalau dulu aku begitu...
Tidak bermakna selamanya begitu...
Teruk sangat ke diri ni sehingga tidak mungkin diri ni akan berubah??
Menyalahkan diri ini kerana masih tidak dapat mendapat apa yang sepatutnya didapati...

Aku pasrah..
Aku redha...
Dan aku berserah segalanya padaNya yang tersurat dan tersirat dalam hati ini...
Tabahlah wahai hati...

2 comments:

et said...

sayang, one thing you should simpan in mind, manusia ada satu sikap ni, sikap yang once terkena, akan beringat lepas tu. benda tu akan jadi pengajaran and reminder untuk diri dia. dan susah nak lupa and ubah. and manusia jugak ada sikap, meletakkan persepsi negatif bila dah terkena.

benda tu natural sikap manusia, sayang.

makanya, tak boleh salahkan dia, dan tak boleh salahkan diri sendiri 100% jugak.

sekarang ni, just bertahan. jika kita ada di pihak yang benar, iA, orang akan tahu juga satu hari nanti. relax ye. tabah and sabar. macam awak kata, pasrah, redha. ^^

miszLeyaT said...

maceh laling...^^
berusaha dan terus berusaha untuk bertahan...
i'Allah...
tapi kekadang tu...bila tetibe terpikir...rasa down sangat2...sampai semua kerja xmenjadi...yana hanya mampu luahkan padaNya...dan disini sahaja...

Popular Posts

cenyuM.CenGet

cenyuM.CenGet
ngee^^

Dup Dap Dup Dap

Hari Bahagia SeAntero Dunia!!

Tetap berjalan walau mati~

Daisypath Friendship tickers

....

Daisypath Friendship tickers

Banyak lagi dalam Cenyum:Cenget

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...