Pages


Al-kisah diriku~

My photo
.::Love marshmallow::. .::Love to talk::. .::143 tillTheEndOfMyLife::.

Monday, September 5, 2011

Back to Island


Assalamualaikum wbt n salam senyuman sejuta senget untuk semua…

Alhamdulillah dengan limpah dan kurniaNya saya bertemu kembali dengan dunia blog ini…Saya ingin mengucapkan bebanyak2 terima kasih kepada ahli keluarga - mak, akak, abang dan akak ipar kerana meluangkan masa bersama-sama saya sepanjang cuti ini.
Tidak lupa juga kepada rakan-rakan – Tqot, Nurul, Iman, Suhana serta Pojit sekeluarga yang sudi mampir ke rumah dan juga yang mengajak saya pergi beraya sekali…( ececeh…awat skema bebenau aku hari ni ek?)…Okeh sambung balik….
Dengan ini saya mengesahkan bahawa saya telah selamat memulakan tugas di Island yang xberapa Island ni…

Nak citer sikit my journey tadi malam…sikit jek…
Terasa macam pulang ke U pulak bila tengok ke kiri dan ke kanan, ke depan juga ke belakang, ramai  budak2 yang sepertinya ingin kembali menyambung kuliah masing-masing…isk..isk…tetiba tacing pulak bile tengok mereka yang pulang bersama rakan-rakan…teringat pada Sue Senget aka Suraya aka Sumie yang xberapa nak jelly sangat tuh…hihi…aku sekarang ni balik berseorangan je..xde lagi berteman-temanan…(ouh..tetiba terasa nak nyanyi lagu Lonely plak…sadis).

Sedang aku menunggu bas ni digerakkan oleh pemandu bas…tetibe bunyi mesej masuk…(bunyi lagu doraemon berkumandang membingitkan seisi bas..huahahaha)…Akak ku mesej....Lorr…rupanya budak laki sebelah kanan aku ni pi mengadu kat mak dia yang dia dok sebelah perempuan…anak manja sungguh la hai…takut ke aku ape2kan ekau? Aish…dah ar dok kat sebelah tingkap…payah bebenau aku nak melambai2kan tangan pada mak ngan akak kat luar tu…Aish…Tetiba bulat mata aku nampak budak laki sebelah kiri pulak yang dok single seat tu pegang sumting yang aku xdapat time cuti nih…hah…korang rasa ape bende yang budak laki tu pegang?cer..cer..cer teka..

???

HotCoolblog weyh…Choc Blog pulak tuh…ke kiri ke kanan dia menggoyang2kan choc blog tu ala-ala menggoncang sambil menggoda aku yang tengah mengidam nak minum benda alah tuh…cis…nak kene ketuk jugak budak sorang ni…kejap-kejap dia letak, kejap-kejap dia amek pastu goncang2 lagi…hadoila…x abes2 menggoda aku!!gggrrrr…sabar jela…dah..dah…bas dah gerak…tata suma…mau gerak pulang dah…

Eh..eh..tengok-tengok plak budak coolblog ni…toleh kanan plak…Hadoii…bdak yang ni plak pi sumbat lobang hidung dia dengan tisu…dapat bayangkan x?tisu yang dah digulung2 tuh disumbat dalam lobang hidung…haish…macam2 tulla bdak2 nih…


ZZZZzzzzzzz….


Eh..eh…macam kenai je bende alah kaler putih tu…
Eh…eh…same ar…
Hah…putih…pastu sambung ngan hitam…
(Sedang menajamkan lagi penglihatan)
Macam Smarties hijau x?…
Hah…sepit hijau kecik comey tu!!!
Btolla!!!!tapi camne bole ada kat bdak coolblog tuh plak…
Jap..jap aku pikir jap…
Hmmm….musykil2…




Sampai satu tempat…

“Hmmm..Nah…ni awak punya terjatuh…”
“Lorrr…yeke…maceh”

Hadesh…hadesh…malu2…dah ar ade sepit2 bagai earfon tu..adeh...al-rupenyer keciciran la hai earfon aku tu…xreti jaga barang sungguh aku ni…
Sila…sila…sila sambung tdo yek…


Sudahnya sampai di jeti lewat dan terus menuju ke tempat keje...hahahaha

*So sebagai peringatan pada semua…Sila jaga barang2 anda ketika di dalam bas, ketika bangun, ketika duduk, jangan letak sepah2 k…


See...sepit dan smarties..nyaris2 hilang...

No comments:

Popular Posts

cenyuM.CenGet

cenyuM.CenGet
ngee^^

Dup Dap Dup Dap

Hari Bahagia SeAntero Dunia!!

Tetap berjalan walau mati~

Daisypath Friendship tickers

....

Daisypath Friendship tickers

Banyak lagi dalam Cenyum:Cenget

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...